Sunday 2 October 2011

HANTU BONCENG

assalamualaikum.

apa movies latest minggu ni ha?? libas yeh? ka bini-biniku gangster? ya la kot. aku ni xda la dok ikut sgt perkembangan semasa dunia2 hiburan. tp bila kawan2 dok sembang, aku pun sibuk2 la nak tgk jgk. hehe yang paling terbaru aku tgk, cita hantu bonceng. zizan main actornya. (aku rs suma pon taw kan).

hmm b4 aku tgk cita tu, bnyk gosip2 liar aku dgr pasal cita hantu bonceng ni. ada yg cakap zizan persendakan agama islam. ada yang cakap zizan menghina rasullullah s.a.w. ish ish ish. sampai ke situ. dahsyat sungguh penangan mulut org kan. kat paper pun ada aku terbaca pasal isu filem ni. pasal finas terlepas pandang unsur2 sensitif dalam cita HB ni. jenuh la si ahmad idham nak jawab kan. lagi kesian kat zizan sbb baru ja dapat role pelakon utama, dah ramai yang kecam dia.
(okay aku mengaku aku suka dia. aku suka tgk gelagat dia n lawak2 yg dia buat wpun kdg overr ok. =)  )

ok berbalik pasal isu sensitif filem HB td. lps aku dgr ura-ura cita ni, sibok aku pon nak tgk. mmg dah lama teringin nak tgk bcoz actor dia zizan raja lawak. heh
so dapat la aku copy cita tu dr seorang kawan. well, not bad la. aku enjoy tgk cita tu. ada jgk aku gelak2 terhibur dgn gelagat zizan. ada jugak yg lawak2 sengal ja tp ok laa bg aku. walaupun tak la sehebat cita cuci or hantu kak limah or zombi kampung pisang, tp aku rasa cita best la jugak.

pasal isu hina rasullullah s.a.w tu, aku rasa bukan sedahhhsyattt yg org gembar gembur kan. zizan mengucap sbb takot pastu xcukop nafaz dihujung, dia sambung dgn sebot syaitonn tu. bukan niat dia nak persendakan kalimah syahadah tu. ha!! tp bkn maksud aku, zizan betol 100%. dia pun salah jgk pasal kurang berhati2. dan mungkin pihak finas terlepas pandang mungkin sbb diorg pk mcm aku ckp td. tak gitu?

ada jugak dengar2 org cakap cita tu tajuk ja hantu bonceng, tapi hantu nya ada mula2 ja. dah tgh2 kat hujung tu dah terus lesapp hantu. hantu ada masa awal2 ja. lps tu cita tu dah jd cita laen, bukan cita hantu lagi dah. well, perspektif aku laen pulak. hantu tu xsemestinya refers tu hantu yg exactly hantu tu. maksudnya hantu yang menakotkan tu. cuba berfikiran lebih terbuka dan LUASSSSKAN pemahaman.

contohnya la kan, org yang kuat makan, kita cakap kat dia, hantu makan. drug addicts kita panggil hantu dadah. hantu tidor. hantu wayang. hantu karok, org nakal2 pun kadang2 kita panggil diorang as HANTU! betol tak? so cita hantu bonceng ni sbenarnya ketengahkan isu rempit2 nih. hantu bonceng tu, refers to mat rempit dan juga hantu yang hantu tu. lgi,aku rs boleh jugak merujuk kepada perbuatan si kembar tu yang cuba menghantukan zizan. si jue aziz pun bole kita cakap gila hantu kat zizan. bonceng pulak, cuba kita tgk, mana ada sgt pelakon2 tu pakai keta. bnyak depa pakai moto sj. jue pon naek scooter comel kan. =))

haa jadi tak usoh ler berfikiran sempit. cuba berfikiran positif dan hargai kerja keras orang lain. =)

Eh! teringat plak pesanan sepah raja lawak. alaaa yang iklan diorg kat radio era tu. yg cakap "nak berlawak pun mest kena pada tempatnya. silap2 kena pelempang jawabnya. pesanan yang bukan lawak ini dari sepah" . aaa lebih kurang la tu bunyi nya. aku pun lupa2 ingt. lagi satu iklan amir rajalawak, "jgn malu cakap sory kalau ada wt silap. im sorry!" haa again, lebih kurang camtu lah bunyi dia kan. hee

so pada zizan, jgn putus asa. teruskan berfilem & berlawak. dan bila buat silap jgn lupa cakap im sorry. sbb perkataan maaf shj dah boleh lembutkan hati orang. haa jgn tatau bertapa powerya SORRY tu. =P

aishhh. yg aku panjang2 review pasal cita ni mcm la aku dapat kosmisyen kann. haha! sj ja nak luahkan yg terbuku di hati. kalau ada yg sokong, terima kasih. yg x sokong, xpa. pendapat suma orang laen2, masing2 ada buah hati sendri. so jgn malu jgn segan luahkan pendapat anda. sapa tau kot2 pendapat anda brilliant dan di sukai ramai. (^_^)V

ok lah. chioooww dulu. bubye.
sayonara~!

No comments:

Post a Comment