Monday 1 August 2011

second post. tajuknya, second ramadhan & second week being engaged.

woott woott. tajuk kali ni ada chemistry la pulak. kebetulan sungguh. td ptg dok teringt dah, blog ni mest terkuboq dah ni. tup tup selamat lagi. hehh.

hari ni nak masuk second day puasa. alhamdulillah. terawikh pun masih dalam poket. harap-harap mlm esok tak tercicir la. sebot pasal ramadhan ni, bila puasa ja mesti suma teringin nak makan macam-macam. td tgahari masa dok update FB, ada terbaca kawan-kawan yg post nak p cari cendol la, charkueyteow, air apa ntah (ingat dah pulekk), murtabak & etc. adik aku sendri teringin nak minum sirap  limau. boleh bayangkan x betapa hebatnya dugaan puasa? sirap limau?? er hello. . bole no teringin sirap limau. hehe lawak! aku sendri pun lawak jugak. biskut yg atas para pun aku boleh teringin. padahal dah berminggu dok kat situ sebelom ni. datang la pulak nak minum air bandung la bandung cincau la, cempedak goreng la, pisang goreng la. haishh. kalau dah namanya puasa kan.. ngee! 

juadah untuk berbuka harini simple saja. xda pun bersesak2 kat bazar. suma homemade dan itulah favourite kami sekeluarga. senang sj nak layan selera family kami.. ikan goreng, sambal sotong, sayur sawi & cempedak goreng dah memadai. tambah dengan lepat pisang buatan ibunda tercinta, p[erghh sudah cukup nikmat buat kami sekeluarga. alhamdulillah, masa dah suap nasi ke mulut, ada pulak jiran dtg bg nasi kerabu. =)) suma pon dah nyesal makan nasi td sbb suma terliur nasi kerabu.hehe last2 nasi kerabu tu masuk peti sejuk & akan dibaham sahur nant. kihkihhhkihh!

tarawikh td pulak, aku merasmikan telekung baru. telekung tu hantaran dr pihak lelaki masa tunang 23.7.2011 haritu. congak-congak dah dua minggu la. purple kaler. sgt suka sulaman kat telekung tu. =)) ohh yaa..td ada terjumpak kawan sekolah rendah dulu. dah bertahun xjumpa rsnya. hazirah nama dia. rupa2nya adik hazirah belajar kat johor. hehe tunanganku orang johor jugeee.. kekeke (exited pulak bila dgr johor kann. gedixx skali!) haha

pasal tunangan. dah genap lepas 2 minggu dah. wpun dah lama lps, tp mood jd tunang orang blom lagi hbs. aku still lg dok dgr2 cita makcik makcik dia cakap pasal aku. brg2 hantaran pon belom hbs bukak lg. neves aku pon blom hilang. bukan mcm neves nak kne sarung cincin. tp neves pasal penerimaan keluarga dia untuk aku. takot ada yang tak berkenan di hati. itu xpa lah. bole tolak tepi. nak tak nak, ikatan dah pun ada. terpaksa la aku ubah yang burok. & terima seadanya diri aku ni. tunang aku, hmm sumpah rindu gila kat dia. dah 3 bulan tak jumpa. masa tunang tu sempat jeling-jeling saja. huhu nak suruh datang berbuka sama, kesian kat dia. jauhhh. xsampai hati nak suruh dtg semata2 nak berbuka. apa nak buat dah namanya long-distance-rship kan. dah genap 2 minggu cincin tunang disarungkan kat jari manis kanan aku ni. dugaan? yaa..mmg banyak. kalau dlu masa dok bercintan cintun, kalau gaduh bole sng2 ja nak lafaz talaq. ehh! err kira nak breakup la. tp bila skrg dah jd tunangan org ni, nak bercakap pun kna sopan2, hati2. ya la, kna ambik kira hati bakal mak mentua, bakal adik2 ipar, mama ayah.. dah ramai yg bersangkut paut dalam hubungan ni as compared to before. jadi dugaan tu hebat! org kata dah selangkah ja lagi ke alam perkahwinan. hingga hari tu, kna la sabar dengan dugaaan. still aku hepi dgn dugaan ni sbb sekarang aku bkn lgi GIRLFRIEND dia. aku sekarang TUNANGAN dia. ceehh mlm2 nak jiwang pulak. do i care? blog ni pon xtaw sapa yang nak baca. rsnya aku sorang kott?! hahaha.

i miss u. do u?

ok lah. till next entry, sayonara~!

7 comments:

  1. orang bace la cik aida..wah seronoknya da tunang..cepat2 kawin..really happy for u :D

    ReplyDelete
  2. haha! kantoii sudehh..ingt xde yang nak bc! serious!! haha okeh nak g page awk jap.. =) tenkiu as!!

    ReplyDelete
  3. biasela..org ni stalker..hehe..mesti kantoi juga..sila2 singgah :)

    ReplyDelete
  4. aida. mane nye nak click link follow memfollow ni tade pn! hehhe. wahhhh. selamat berblogging! dan tahniah ;-)

    ReplyDelete
  5. sarah! hee semoga blog ini kekal updated ye. liat sket ni..haha ada je tuh, bkn yg "join this site" ke? kat kanan atas? huhu

    ReplyDelete
  6. aida. tak de. asal asal. jap. nak tukar modzilla lak kalo boleh.

    ReplyDelete
  7. yke? huhu org nampak je tu. ce try refresh? ntah la sarah..xreti plak org ni haa.

    ReplyDelete